افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی
سرخط خبرها

معاون رئیس جمهور: خیلی از منابع بلوکه شده در حال آزاد شدن است

  • کد خبر: ۱۸۰۳۸۰
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷
معاون رئیس جمهور: خیلی از منابع بلوکه شده در حال آزاد شدن است
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: با تصمیم رئیس جمهور قرار است منابع آزاد شده در جهت رونق تولید استفاده شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن منصوری در برنامه صف اول درباره رویکرد دولت سیزدهم بیان کرد: ما در دولت از نظر شیوه‌های حکمرانی تغییر ریل انجام داده ایم. دولت سیزدهم نگاه به داخل را گره گشا میدانست و معتقدیم که اگر به داشته‌های خود تکیه کنیم می‌توان مشکلات کشور را حل کرد. البته گاه ساز و کار‌های ما کامل نیست، اما به لطف خدا وارد فاز اجرایی این موضوع شده ایم. دولت سیزدهم خود را در قبال تمام مسائل پاسخگو می‌داند و مسئولیت گریزی ندارد. همین سفر‌های استانی و بازدید‌های میدانی که رئیس جمهور دارد مساله مهمی است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به شفاف شدن نظام دریافت و پرداخت حقوق‌ها در دولت سیزدهم، تصریح کرد: در حال حاضر دیوان محاسبات و مجموعه‌های بازرسی به صورت روزانه دسترسی دارند که اگر در دستگاه و مجموعه‌ای، از سقفی که قانون تعریف کرده است، یک هزار تومانی، عدد حقوق بالاتر برود، برخورد لازم صورت گیرد.

منصوری ادامه داد: اخیراً دیدم یکی از عزیزان مطلبی را در فضای مجازی منتشر کردند که در دولت آقای رئیسی حقوق اعضای دولت دو برابر شد، این کذب محض است، چرا که اساساً قانون اجازه این موضوع را نمی‌دهد و تمامی مسائل در دولت سیزدهم در چارچوب قانون انجام می‌شود و دریافتی و پرداختی و سقف و کف تمام پرداخت‌ها در قانون بودجه موجود است.

میانگین سنی دولت کاهش یافته است

وی ادامه داد: پرهیز از اشراف گرایی در دولت مشهود است. میانگین سنی دولت کاهش یافته است. شاید تنها دولتی بودیم که قبل از بر سرکار آمدن برنامه خود را منتشر کردیم. برای اولین بار در این دولت صورت‌های مالی شرکت‌های بزرگ اعلام شد. بیش از نود درصد دستگاه‌ها به درگاه دولت الکترونیک متصل شده‌اند و نظام پرداخت حقوق‌ها شفاف شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور درباره آمایش سرزمینی در دولت سیزدهم بیان کرد: دولت عزم خود را درباره مناطق محرومی که ظرفیت بالایی دارند جزم کرده است. برخی مناطق مانند سواحل مکران مستعد هستند که شورای عالی برای این منطقه تشکیل شده است و در اعتبارات امسال ۲ هزار میلیارد تومان برای این منطقه دیده شده است. در جهت رونق تولید رئیس جمهور جلساتی را با تولید کننده‌ها برگزار می‌کند.

منصوری درباره اهمیت سفر‌های استانی گفت: این سفر‌ها برای تحقق عدالت و رسیدگی مستقیم به مشکلات مردم است. ما سال‌ها در دولت شاهد مدیریت کارتابلی بوده‌ایم، اما این دولت در میدان است که باعث ایجاد نشاط در کشور می‌شود. بیش از ۶ هزار مصوبه در سفر‌های استانی منعقد شده است. قبل از ورود به استان با سرمایه گذاران استان جلساتی برگزار می‌کنیم. در دور دوم سفر‌ها که ۶ استان را رفته ایم تا امروز ۱۶۰۰ همت سرمایه گذاری اعلام آمادگی شده است. ارزیابی عملکرد مدیران در سفر‌های استانی مورد توجه است که البته این موضوع دستور کار جدی دولت قرار دارد.

منصوری با اشاره به احیای واحد‌های نیمه تعطیل در این دولت خاطرنشان کرد: به دلایلی مختلف برخی کارخانه‌ها در سال‌های گذشته در کشور تعطیل و نیمه تعطیل شده اند و کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت آن فعال بوده، آیت الله رئیسی در شعار‌های انتخاباتی و بعد از آن بر احیای واحد‌های نیمه تعطیل مصر بود و ستادی برای این‌موضوع شکل گرفت و همه مسائل بررسی و عارضه یابی و مشکلات آن‌ها حل و فصل می‌شود. 

به گفته معاون اجرایی رییس جمهور در دو سالی که از عمر دولت گذشته است بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ کارخانه در حوزه‌های صنعت کشاورزی و تولیدی احیا شده است. آخرین مورد آن کارخانه قند یاسوج در استان کهگیلویه و بویر احمد بود. کارخانه ماشین سازی تبریز، در خوزستان و سایر استان‌ها به همین صورت و این جزو برنامه‌های ثابت در سفر‌های استانی تعریف شده است. احیای این ۵۴۰۰ واحد، سبب ایجاد ۱۱۸ هزار شغل شده و مابه ازای فعال شدن این کارخانه‌ها ۱۱۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌های راکد مردم را فعال کرده است.

وی با اشاره به ارتباط دولت با مردم افزود: معتقدیم که ارتباط دولت با مردم در این دولت رکوردار است ما تا امروز بیش از ۴ میلیون مراجعه به دولت داشته‌ایم و تلاشمان این است که کسی را بدون پاسخ نگذاریم. تمام مجموعه مدیران دولت هم از سمت دولت مکلف شده اند که با مردم ارتباط مستقیم داشته باشند.

خط قرمز ما قانون است

منصوری تاکید کرد: خط قرمز ما در این دولت قانون است؛ در بحث دولت الکترونیک دولت سیزدهم خود را مکلف به این موضوع می‌دانیم.

وی درباره همکاری دولت با بخش خصوصی بیان کرد: ما در دولت به دنبال این هستیم که تا میتوانیم اقدامات را به وسیله بخش خصوصی به انجام برسانیم. اگر در یک استان مشکل وجود دارد مبتنی بر سند آمایش این را به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم. دولت رقیب بخش خصوصی نیست اجرای درست اصل ۴۴ در دولت به طور جدی دنبال می‌شود.

معاون اجرایی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی به دنبال ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده است. 

وی درباره عملکرد دولت در سیاست خارجی بیان کرد: ما در دولت قبل با ادعا‌هایی مواجه بودیم؛ برای مثال می‌گفتند که ما زبان دنیا را بلد هستیم این در حالی است که یکی از برگ‌های زرین دولت مساله سیاست خارجی است. دولت حسن همجواری را پیش گرفت و امروز مشکلات ما با کشور‌های همسایه حل شده است. در مساله تبادل برق با پاکستان مساله داشتیم که دولت ورود کرد و حل و فصل شد؛ آب هیرمند نیز مساله‌ای بود که دولت به آن ورود کرده است روابط ما با عربستان و قطر به نقطه خوبی رسیده است. مساله مهم روسیه به عنوان یک پرونده مهم در دولت در حال دنبال شدن است؛ عضویت ایران در شانگ‌های و سفر این هفته رئیس جمهور به آفریقا از مسائل مهمی است که در این دولت رد حال دنبال شدن است.

منصوری تاکید کرد:ما نزدیک به ۷ میلیارد دلار اموال بلوکه شده در کره داشتیم که در حال جابه جایی است. خیلی از منابع بلوکه شده ما در حال آزاد شدن است. با تصمیم رئیس جمهور قرار است که این منابع در جهت رونق تولید استفاده شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->